יום ג', ג’ בטבת תשע”ט
    דף הבית  |  יצירת קשר  |  קלפי סגולה  |  פרשת השבוע  |  חלמתי חלום...  |  מספרים סיפורים  |  ערבים וסדנאות  
הדרך הטובה ביותר להבין כיצד האיכות של החיה אופוסום פועלת היא בכך שאני אספר לכם סיפור אמיתי מהחיים - סיפורן של מור ורומי
16:12 (02/12/09) קלרה שוע

בס"ד יום רביעי 2 דצמבר 2009 קלף האופוסום - 23 הדרך הטובה ביותר להבין כיצד האיכות של החיה פועלת היא בכך שאני אספר סיפור אמיתי מהחיים ומקרה שהיה כך היה : לפני כשבוע שוחחתי בסקייפ עם מור (שם בדוי) שסיפרה לי על התרחשות לא נעימה בחייה שהיא חוותה באותו זמן. היא נמצאת במזרח ללימודים עם קבוצה ועד עתה היא מאוד נהנתה והחוויה ענתה בדיוק על כל הציפיות שלה. לאחרונה , היא מרגישה שההתנהגות של אחת הבנות בקבוצה לא נראית לה. אותה בת, רומי (שם בדוי), מבקשת ממנה כל הזמן לעשות דברים בעבורה – דברים שלדעתה רומי יכולה לעשות בעצמה. מור הגדירה אותה כמישהי שאוהבת שאנשים אחרים יעשו בשבילה את העבודה, למרות שהיא בעצמה יכולה לעשות אותה. איך זה התבטא ? בכך שהיא בקשה ממור לבשל אוכל בעבורה,לאחר שרומי מביאה את המצרכים, בכך שהיא מזמינה את עצמה ואחרים אליה, בכך שהיא מאחרת ללימודים קבוצתיים ובכך גורמת לכך שלא יתיחסו אל כולם ברצינות הראויה וכן הלאה. מור התחילה להרגיש לא נוח במחיצת רומי ורצתה לנקוט בפעולה שתסלק את ההרגשה הזו. לשאלתי מה היא רוצה לעשות, היא ענתה שהיא אמנם רוצה להתמודד עם הנושא של מערכת היחסים שעלתה אבל יש אפשרות גם לעבור לקבוצה אחרת . מתוך השיחה איתה עלה שהרבה חברים בקבוצה מחליפים שם קבוצות, עוזבים את התכנית וכן הלאה. לאחר שיחה ארוכה ובדיקת האופציות השונות – האופציה של מעבר לקבוצה אחרת היתה הטובה יותר מהאחרות ולו בשל הסיבה ה"מזערית" שלהלן: מור נסעה מלכתחילה במטרה ללמוד, כל הסביבה שלה בבית נערכה לכך ותרמה לכך רבות, היא גם השקיעה רבות כדי להגיע ללימודים האלה הן מבחינה נפשית והן מבחינה כספית,ומן הראוי הוא שהיא תישאר צמודה למטרה שלה ותפעל כמו שצריך להשגת המטרה שלה, כמובן מבלי לפגוע באחרים. אלא , התחושה הסובייקטיבית שלה היא שבפעולה כזו שלה היא כן פוגעת באחרים , וזו לא איפשרה לה לעשות את הפעולה הנדרשת עד הסוף. תכנית הפעולה שהגענו אליה בשיחה היתה שהיא תפנה לאחראית ותבקש לעבור לקבוצה אחרת. לשאלה מדוע היא עוברת, היו כמה תשובות אפשריות : האחת – שהיא לא חייבת להסביר את המהלכים שלה (כפי שלדבריה עשתה משתתפת אחרת) , שהיא רוצה לעבור למסלול לימודים אחר ועוד אופציות. הפעולה שמור החליטה לעשות היא לפנות לאחראית ולברר בנוגע לאפשרות לעבור לקבוצה אחרת . כמו כן היא פנתה לחברה אחרת בקבוצה ושאלה אותה אם היא יכולה להצטרף אליה. עדיין היא לא יכלה להתמודד עם הצורך להסביר את הסיבה מדוע היא עושה את הצעד הזה מחשש שהיא תפגע בשותפיה לקבוצה. וכאן עלה בה פחד עצום. בשיחה הבאה איתה היא הביעה את החשש שלה להישאר לבד – היא הסבירה ששם הם כמו משפחה ואם היא תעשה את הצעד הזה היא עלולה להישאר לבד וזה מצב שהיא לא יכולה לעמוד בו. בחזרה קצת לאחור - אחת המטרות של מור בנסיעה שלה לחו"ל היתה התמודדות עם דפוסי תלות ועצמאות – והתקווה שלה היתה שהיא תוכל להגיע למצב של עצמאות – לא לפתח תלות באנשים ושאנשים לא יפתחו בה תלות. על פניו זה היה המצב שהתחיל להיוצר בינה לבין רומי. השיחה הבאה עם מור התקיימה כאשר היא היתה חולה בבית וסיפרה לי שיש לה דלקת שקדים חריפה בגרון. צ'אקרת הגרון (המרכז האנרגטי בגרון) מסמלת את היכולת שלנו לבטא את הצרכים שלנו בצורה נכונה וישירה מבלי לפגוע באחר. הזכרתי למור את כל השיחה שלנו וכיצד המחלה שהיא חלתה בה משקפת את המצב הנפשי שהיא נתונה בו – חוסר היכולת שלה להביע את צרכיה . ומשם השיחה התפתחה לעצם התפתחות המחלה אצלה . כאן הופיע האופוסום במלוא הדרו. האופוסום מציג את התכונה/ האיכות של הסחת דעת - כאשר הוא חש בסכנה הוא מעמיד פני מת (וגם שולח ריח לא נעים ) כך שכאשר התוקף מתקרב לסביבתו , הוא מבין שאין לו מה לעשות שם והולך לדרכו. כאשר הסכנה חולפת, האופוסום קם על רגליו ומסתלק במהירות ממקום הסכנה. הצגתי בפני מור את האפשרות, שבכל פעם שהיא חווה סיטואציה כמו שקורה לה מול רומי (וזו לא הפעם הראשונה שהיא נמצאת במצב כזה), היא חווה את זה בתחושה הסובייקטיבית שלה כסכנת חיים ומבחינתה היא לא יכולה לבדוק האם זה באמת כך. מהמקום הזה של כאב עצום ופחד נורא (שיושב אצלה על חוויה לא פשוטה מהעבר ששתינו מכירות אותה) , היא מביאה על עצמה סיטואציה שמבחינתה היא ממש מצב של סכנת חיים (להיות חולה בארץ זרה עם חום גבוה ללא טיפול תרופתי כפי שהיא מכירה פה בארץ – "קצת הרבה " מלחיץ. וגם סכנת החיים הזו היא סובייקטיבית בתחושה – היות ומדובר פה בעיקר בדלקת גרון חריפה שגם ללא טיפול תרופתי של אנטיביוטיקה יכולה לעבור – זה פשוט לוקח יותר זמן). במקום הזה סיפרה מור על כך שכולם דואגים לה שם ומפגינים כלפיה אהבה ואיכפתיות. "תראי, מור" אמרתי לה "החשש הכי גדול שלך בסיפור מול מור היה שתישארי לבד ללא חברים. ואם אני אוסיף עכשיו את מה שאת אומרת - ללא חברים וגם ללא אהבה. הפחד והכאב הגדולים האלה הוציאו ממך את תכונת האופוסום "להעמיד פני מתה" מול הסכנה העצומה הזו בתחושה הסובייקטיבית שלך. כרגע, לדעתי, מה שנכון לעשות זה לטפל בעצמך ולהחלים מדלקת הגרון.אין לי ספק שזה יקרה. כאשר תגיעי לארץ, יש צורך לרפא את הכאב והפחד הגדול הזה של לא להיות נאהבת ושלא יגלו כלפייך איכפתיות , כדי שהסיטואציות האלה בחייך יעלמו ולא ישובו ". אם נחזור לרגע לרומי – שהיתה בעצם הטריגר והנסיון שעמד בפני מור – הרי שכנראה זו הנקודה הכואבת גם שלה – כי תמיד אנחנו נפגשים מול אנשים באותה נקודת כאב – כנראה שהיא מתנהגת כמו שהיא מתנהגת כדי להרגיש נאהבת ושאיכפת לאנשים ממנה . כמובן, ההתנהגות שלה שגויה והיא משיגה בדיוק תוצאות הפוכות ממה שהיא מקווה להן. התרופה של האופוסום היא– להגיע למצב שהוא לא יצטרך להשתמש יותר במניפולציה ההישרדותית הזו - שהוא ירגיש מספיק בטוח , אהוב ורצוי בקרב כולם ושלא יראה בכל דבר שבא מולו תקיפה או סכנת חיים. הפתרון האמיתי בסיטואציית החיים הזו – הייתה לעשות תהליך שהוא מטבעו ארוך יותר עם מור שבו היא תגיע לשלום עם עצמה בנקודה הזו ואח"כ תיצור דיאלוג מסוג אחר עם רומי שיביא לריפוי המקום אצל שתיהן. כלי רוחני מאוד חזק לפתרון בעיות הוא שיטת האופונופונו – שאומר כך: מכיון שהענין הזה הובא בפני, אני היא זו שצריכה לעבור תהליך, כמרפאה, ולבדוק היכן קיים בחיי סוג הכאב והפחד הזה שאנשים לא יאהבו אותי ולא יגלו איכפתיות כלפי. לשלוח למקום הזה אנרגיה של אהבה, רייקי, הילינג. לומר : "אני מצטערת ומבקשת סליחה" לעצמי ולאנשים שעומדים מולי בסוגיה הזו ולחזור ולומר לעצמי ולאותם אנשים : "אני אוהבת אותי ואני אוהבת אתכם" .את אותה אנרגיה לשלוח גם למור ולרומי ולבקש מהקב"ה לרפא את הכאב והפחד הזה אצל כולנו. מכאן להמשיך ולשלוח את אנרגית הריפוי לכל האנשים שאני מכירה שחווים את החוויה הזו. אני חייבת לציין שיש דיאלוג פורה מזה שנים ביני לבין מור והתפתחה בינינו שפה ששתינו מבינות אותה. הדבר החשוב שהתרחש בשיחה בינינו הוא שההבנה סייעה למור להירגע מהתחושה הפנימית הלא מודעת של "סכנת חיים" והחזירה את הפרופורציות להתרחשויות העכשוויות בחייה. וזה מה שחשוב. זה יכול היה לקרות רק לאחר שהושגה הבנה מעמיקה של ההתרחשויות. אני רוצה לעמוד על המשמעויות הנוספות שהמספר 23 תורם : מור נולדה ביום זה – 23 לחודש. מבחינה נומרולוגית 23 מקביל לאות ך (כ סופית). חיבור המספרים 2 ו-3 נותן את המספר 5 וזו גרסה של קלף גלגל המזלות . הכותרת שלו היא : גורל שמשנה את המציאות ואת כל מה שתכננת בחיים. הווה אומר – כל הזמן קורים לך דברים בלתי צפויים. מספר זה מאפשר המון תהפוכות בחיים ומצביע על אתגר של הגעה ליציבות. כיום לידה הוא משפיע על קריירה . כל הזמן קיימת התנדנדות : האדם יכול להתחיל ללמוד משהו ואז להפסיק ולהתחיל משהו חדש. הוא כל הזמן יהיה עסוק בלשנות לימודים או קריירה/מקצוע. הוא מתנתק מהעשייה שלו בכל פעם והסיבה היא שנמאס לו, משעמם לו. הווה אומר, האדם צריך גירויים כל הזמן , שלא ישעמם לרגע (גירויים יכולים להיות התרחשויות נעימות וגם התרחשויות לא נעימות-העיקר שלא יהיה רגע דל). סיבה נוספת לשיעמום שהוא חש היא זו: מבחינה מנטלית הוא מאוד חריף בתפישה שלו את את הדברים (גם אם היא לא לעומק). ברגע שהוא הבין את הענין, הוא רוצה לעבור הלאה לדבר הבא. מאפיין אחר של המספר 5 הוא היכולת שלו לעשות מניפולציות על מנת להשיג את רצונו. השאיפה של אנשים עם המספר הזה הוא למצוא את האיזון בין ההתרחשויות הגורליות שקורות בחייהם ויוצרות תהפוכות לבין מה שהם רוצים שיקרה בחייהם. מבחינה מקצועית , הדבר הכי נכון בעבורם הוא להבין שייקח להם זמן למצוא מקצוע וזה לא יקרה בגיל צעיר. מבחינתם נכון יותר להיות במקצועות רב תחומיים ומגוונים – כך שכל הזמן הם יוכלו למצוא ענין – אם לא בתחום הזה אז בתחום האחר . אם נלך לכיוון המספר הדו ספרתי – 23 – צריך להתייחס למספר 20 ולמספר 3. 20 לוקח אותנו לצורך להחליט בין שתי אפשרויות או יותר . מצב של חיפוש דרך תמידית בין מספר אפשרויות. זה יכול להוביל את האדם לאחד משני מצבים – או להתקבעות באפשרות אחת גם אם היא לא הכי טובה מבחינתו של האדם – ובלבד לא להיות בתחושת חוסר היציבות כל הזמן – או להסכים לחוות את חוסר היציבות עד למציאת התחום הספציפי שרוצים לעסוק בו. המספר 3 הינו חיובי במהותו. הוא מצביע על פריצת דרך, תנופה יצירתית, התלהבות מכל דבר, רוח צעירה , לעשות דברים בכייף, רעיונות יצירתיים, מתן ביטוי לרעיונות האלה (וכמובן ענין בילדים). כאשר הוא מופיע כספרת אחדות במספר דו ספרתי – כמו ב-23 – הוא גורם לאדם לרצות לצאת מהשגרה כל הזמן, לעשות דברים שהוא לא רגיל אליהם, יכולה להיות היסחפות אחר התרחשויות או אנשים, קשר לילדים כמובן, והתרחשויות גורליות שקורות לאדם. במקרה של המספר 23 – המספרים 2 ו-3 צריכים ללמוד לעבוד ביחד וכאשר מקבלים גם 5 כסיכום של 2 ו-3– אנחנו רואים שמי שנותן את הטון הם המספרים 3 ו-5. יש בהם הרבה מן המשותף ומרכיב עיקרי נוסף שלהם הוא ההתעסקות בכאן ועכשיו. למספר 20 או 2 – יש משימה לא פשוטה והיא לקרוא את המספרים האלה לסדר – ליצור להם גבולות וללמד אותם לרדת לפרטים ולשים לב לתהליכים. דבר חשוב אחרון - אתגר חשוב שעומד בפני מספר זה 23 - הוא אתגר התלות. כל האנרגיות, 2 3 ו-5, הן כאלה שיכולות ליצור תלות - כל אחת מהסיבות שלה. הערת אגב: אחד הדברים הטובים שיכולים לקרות לאדם הוא שיום הלידה יהיה עם אנרגיות שעובדות טוב זו עם זו או כמספר אחד. יחד עם זאת, חשווב מאוד לציין שתמיד יש במפה הנומרולוגית של האדם – אנרגיות אחרות שמאזנות את החלקים היותר מורכבים שבנו ועוזרות לנו ליצור חיים טובים. לסיום, הנקודה היא לרתום את האנרגיות החיוביות של כל המספרים לפעול בצורה נכונה בתוכנו ובעבורנו. אני רוצה לסיום להמליץ לכם לקרוא (עכשיו או בהזדמנות אחרת) את המאמר על הפרעושים ותקרת הזכוכית שמדבר בעיקר על כך שחוויות כואבות מהעבר מתקבעות בראשנו וגורמות לנו לסגל מחשבות ואמונות מגבילות לגבי עצמנו ולהתנהג בהתאם. http://www.harmoriah.022.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=40116 אני גם רוצה להמליץ לכם לאמץ את קריאת "שירת הבריאה" מדי יום כדי ללמד את עצמכם לשמש קול עבור אלו שעדיין בדרך למצוא את הקול הפנימי בתוכם. אפשר למצוא עותק שלה תחת הנושא "פרשת השבוע". אז מי אני היום? אופוסומית מצויה שלא השתחררה עדיין מהצורך "להעמיד פני מתה" במצבים מסויימים בחייה. רוצים לשתף בהתרחשויות אופוסומיות בחייכם – אפשר לכתוב אלי למייל ולציין בכותרת "התרחשויות אופוסומיות בחיי "mudaut.clara27@gmail.com